Αναλυτικά το θέμα της έκθεσης πανελληνίων 2011

Posted: 12 Μαΐου, 2011 by ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΝΟΣ in Όλα τα άρθρα, Παιδεία

Μεγαλύτερα γράμματα

Πανελλαδικές 2011: Το Internet το θέμα της Έκθεσης

Στην «πρεμιέρα» των φετινών Πανελλαδικών το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με θέμα το Διαδίκτυο- βασισμένο σε κείμενο του Πάσχου Μανδραβέλη.

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Γενικής Παιδείας) άνοιξε η αυλαία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Η σχέση των παιδιών με το Διαδίκτυο ειναι, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το θέμα της έκθεσης που κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι.

Οι εξετάσεις ξεκίνησαν στις 8:30 το πρωί και θα διαρκέσουν τρεις ώρες.

Δείτε αναλυτικά τα θέματα:

ΚΕΙΜΕΝΟ
Είναι δεδομένο ότι το διαδίκτυο έφερε μια πιο ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Ζούμε ένα κύμα εκδημοκρατισμού της γνώσης. Παλιότερα, για να δει κανείς τη βιβλιοθήκη του Κέμπριτζ, έπρεπε να ταξιδέψει χιλιάδες χιλιόμετρα. Σήμερα, μπορεί να βρει τα βιβλία της από το γραφείο του. Παλιότερα, έπρεπε να έχει κάποιος λεφτά για να παρακολουθήσει μαθήματα του ΜΙΤ1. Σήμερα, έρχονται διαδικτυακά στο σπίτι του.

Σ’ αυτόν τον υπαρκτό εκδημοκρατισμό της γνώσης ορθώνονται τρεις γκρίνιες. Η μία είναι η άρνηση της τεχνολογίας, εξαιτίας των πιθανών κινδύνων που έχει η ανάπτυξή της. Ο Πολ Βιρίλιο, για παράδειγμα, έγραψε την «Πληροφοριακή Βόμβα». Είναι σίγουρος ότι η κοινωνία της γνώσης ενέχει κινδύνους, αλλά άγνωστους. Δεν τους ξέρει, αλλά…υπάρχουν. Η δεύτερη γκρίνια έχει να κάνει με τα «παιδάκια της Αφρικής». Το ακούμε για κάθε νέα τεχνολογία: «Τι να το κάνω εγώ το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ2, όταν τα παιδιά της Αφρικής δεν έχουν ούτε ασπιρίνη για τον πυρετό;». Το επιχείρημα έχει εν μέρει λογική. Πραγματικά «τι να το κάνεις το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ, αν δεν έχεις Αλτσχάιμερ;». Αν όμως αποκτήσεις, το πρώτο που ξεχνάς είναι τα «παιδάκια της Αφρικής».

Η τρίτη γκρίνια έχει να κάνει με το διαβόητο «ψηφιακό χάσμα». Βέβαια, καμιά τεχνολογία, καμιά επιστημονική επανάσταση δεν διαχέεται αμέσως σε όλη την υφήλιο. Ο Γουτεμβέργιος τύπωσε την πρώτη Βίβλο το 1455· ωστόσο στην Ελλάδα η τυπογραφία ήρθε στις αρχές του 19ου αιώνα. Όσο για το τυπωμένο βιβλίο, ακόμη πασχίζουμε να γίνει κτήμα του ελληνικού λαού. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι η επανάσταση έγινε και ακόμη προχωρεί. Εξάλλου, αυτοί που μιλούν για ψηφιακό χάσμα στην Αφρική πρέπει να αναλογιστούν ποιο είναι το τυπογραφικό χάσμα του δυτικού κόσμου με την Αφρική.

Πολύ περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να μετέχουν ισότιμα στην κοινωνία της γνώσης και πλέον όχι μόνον ως αναγνώστες, αλλά και ως συγγραφείς. Στον κυβερνοχώρο, οικονομικά και τεχνολογικά, όλοι βρίσκονται στο ίδιο σημείο εκκίνησης. Στο διαδίκτυο, το άρθρο ενός δημοσιογράφου είναι εξίσου προσβάσιμο με το άρθρο ενός πιτσιρίκου. Δηλαδή, τα δίκτυα επικοινωνιών ισοπεδώνουν παλιές ιεραρχίες της βιομηχανικής κοινωνίας και απομένει να δούμε αν θα συνθέσουν νέες. Στον κυβερνοχώρο λειτουργεί καθένας σύμφωνα με τις ανάγκες του και τις δυνατότητές του. Αυτό όμως δημιουργεί έναν κατακερματισμό της εμπειρίας που τρομάζει πολλούς. Η κοινότητα χρειάζεται την κοινή εμπειρία για να είναι κοινότητα. Από την άλλη, όλη αυτή η πληθώρα διαθέσιμων πληροφοριών μετατρέπεται σε άγχος. «Πληροφοριακό άγχος» το ονομάζουν κάποιοι ψυχολόγοι: «να προλάβω να δω το ένα, να διαβάσω το άλλο, να μη χάσω το τρίτο, ώστε να μην είμαι εκτός θέματος και εκτός της κοινότητας όπου ζω και λειτουργώ». Αυτό το άγχος είναι λογικό να υπάρχει και να μεγεθύνεται, όσο μεγαλώνει το ποσό των πληροφοριών που όλοι έχουμε διαθέσιμες.
Όλα αυτά είναι πραγματικά, αλλά το ίδιο θα έλεγε κι ένας μοναχός του Μεσαίωνα βλέποντας την πλημμύρα των αιρετικών κειμένων που άρχισαν να βγαίνουν από τις τυπογραφικές μηχανές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πληροφορική επανάσταση είναι σε μετάβαση και κάθε επανάσταση σε μετάβαση διασπείρει σύγχυση. Το παλιό δεν έχει πεθάνει και το καινούριο δεν έχει γεννηθεί.

Πάσχος Μανδραβέλης. Από τον ημερήσιο τύπο (διασκευή).

1. ΜΙΤ: Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης.
2. Αλτσχάιμερ: Νόσος με κυριότερο σύμπτωμα την απώλεια της μνήμης.

A1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε. (100-120 λέξεις)
Μονάδες 25
Β1. «Η κοινότητα χρειάζεται την κοινή εμπειρία για να είναι κοινότητα». Να αναπτύξετε σε μία παράγραφο 60 – 80 λέξεων το περιεχόμενο της παραπάνω περιόδου.
Μονάδες 10
Β2. α) Να αναφέρετε δύο τρόπους ανάπτυξης της δεύτερης παραγράφου. («Σ’ αυτόν τον υπαρκτό […] με την Αφρική»). (Μονάδες 4)
β) Να βρείτε τη δομή της ίδιας παραγράφου. (Μονάδες 3)
Μονάδες 7
Β3. α) Να αιτιολογήσετε τη χρήση των εισαγωγικών στις παρακάτω περιπτώσεις:
«Πληροφοριακή Βόμβα»
«Τι να το κάνω εγώ το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ, όταν τα παιδιά της Αφρικής δεν έχουν ούτε ασπιρίνη για τον πυρετό;»
«Πληροφοριακό άγχος»
(Μονάδες 3)
β) Να βρείτε στο κείμενο πέντε παραδείγματα μεταφορικής λειτουργίας της γλώσσας. (Μονάδες 5)
Μονάδες 8
Β4. α) Να γράψετε από ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου:
πιθανών, ξεχνάς, κατακερματισμό, μετατρέπεται, διασπείρει. (Μονάδες 5)
β) Να γράψετε από ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου:
υπαρκτό, άρνηση, σίγουρος, προσβάσιμο, λογικό.
(Μονάδες 5)
Μονάδες 10

Γ1. Ως ομιλητής σε ημερίδα που οργανώνει το σχολείο σου με θέμα τη χρήση του διαδικτύου, να αναπτύξεις τις απόψεις σου σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει το διαδίκτυο στη διάδοση της γνώσης, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί αυτό να αξιοποιηθεί δημιουργικά στο πλαίσιο του σχολείου. (500-600 λέξεις)
Μονάδες 40

Σχόλια
  1. Ο/Η Κυριακή λέει:

    Τα άρθρα του κ.Μανδραβέλη στην Καθημερινή άποτελούν μάθημα δημοσιογραφίας αλλά και Νέων Ελληνικών .
    Το κυριότερο , όμως , είναι ότι δείχνουν πως υπάρχουν σκεπτόμενοι , αισιόδοξοι Έλληνες ,με λεπτή αίσθηση του χιούμορ , χωρίς τον αφόρητο διδακτισμό των ανοήτων .

  2. Ο/Η Μαριάννα Αποστολίδου λέει:

    Αρκετά βατό θέμα, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία και παγίδες…

    • Ο/Η μαρία σορόκου λέει:

      γελοιο θα το χαρακτηριζα εγω,σε αντιθεση με το περσινο,που κατακρεουργησε οπωσ λεει και ο Μανδραβελης τους υποψηφιους!

      • Ο/Η μαρία λέει:

        αν και η αναπτυξη της παραγραφου ισως ηταν λιγο πιο δυσκολη!

      • Ο/Η γιωργος λέει:

        εγώ πιστεύω πως και το περσινό θέμα ήταν εύκολο…. απλά ήθελε λίγο προσοχή….. και το φετινό το θέμα δεν θα το χαρακτήριζα γελοίο…. είχε τα »σημεία» του

      • Ο/Η Λεωνιδας Στρ. λέει:

        Γιατί γελείο?Δεν το καταλαβαίνω.Οι ερωτησεις θεωρίας ηταν οι ίδιες.Με πολυ δυσκολότερη ανάπτυξη παραγράφου.Ο καθένας εχει γράψει το μακρύ και το κοντό του.Γιατι η αυτομορφωση ηταν δυσκολότερη?Νομίζω οτί εισαι λαθος

      • Ο/Η Βαγγέλης λέει:

        «το μακρύ του και το κοντό του» (πολύ άσχημη για εμένα φράση) είναι όλο το θέμα στο μάθημα της έκθεσης ! αυτό έλειπε όλοι να γράφουν τα ίδια!! 🙂

      • Ο/Η Λεωνιδας Στρ. λέει:

        Εννοειται πως ο καθένας γράφει αυτό που πιστεύει και φυσικα οι αποψεις διαφέρουν.Ως ένα βαθμό βέβαια.Σήμερα εχουν υπάρξει πολλές διαφωνίες για το συγκεκριμένο θέμα όσο και για την ύπαρξη κατακλειδας εφόσον ο συλλογος φιλολόφων είπε στις ειδήσεις της ΝΕΤ οιτ υπάρχει.Γι αυτο μην βιάζεστε να χαρακτηριζετε θέματα.(Τόσο εκλεπτισμενος είσαι που σε πειραξε αυτη η φράση?:D)

      • Ο/Η efi λέει:

        den tha to elega geloio alla sigoura pio eukolo apo proigoumenes xronies, i anapti3i paragrafou omws den einai idiaitera eukoli…

    • Ο/Η Σταυρούλα λέει:

      Μπα μην το λες… Γενικά συμφωνώ πως ήταν σχετικά βατό, αλλά η έκθεση μπορεί να σε μπέρδευε επειδή ακριβώς σου φαινόταν απλή. Πολλά παιδιά νόμιζαν πως ήθελε να αναλύσουμε το θέμα ‘διαδίκτυο’ αυτό καθ’αυτό, ενώ στην ουσία σε περιόριζε στο κλειστό πλαίσιο της διάδοσης της γνώσης, δίνοντάς σου λίγα περιθώρια για διεύρυνση και επαρκή ανάπτυξη του θέματος…

  3. Ο/Η Ειρήνη λέει:

    Εντάξει πιστεύω ήταν από τα πιο εύκολα θέματα. Η πιο εύκολη χρονιά για την έκθεση, καθώς το θέμα διαδίκτυο είναι από τα S.O.S. και εκτός αυτού είναι και πολύ εύκολο. Όσον αφορά τις ασκήσεις, κλασσικές ασκήσης έκθεσης με ελάχιστες δυσκολίες. Η ανάπτυξη παραγράφου ήταν λίγο ιδιαίτερη. Κατά τα άλλα και βατό το κείμενο, και οι ασκήσεις εύκολες.

  4. Ο/Η ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΝΟΣ λέει:

    Είμαι περίφανος που έχω αναγνώστες με τόσο υψηλό επίπεδο….σας ευχαριστώ πολύ:)

  5. Ο/Η iwanna λέει:

    ειμαι 2α λυκειου και πιστευω ηταν απο τα ευκολοτερα θεματα εκθεσης των τελευταιων χρονων!

    • Ο/Η sakis λέει:

      emeis ts deuteras tha tn plirwsoume giati mia xronia einai eukola k mia duskola…ante na doume..!!

      • Ο/Η Sophia λέει:

        @Sakis min to les auto ..pote dn ksereis… Dn einai mia xronia etsi mia xronia alliws. Allwste to mathimatis ekthesis einai apoluta antikeimeniko mathima k an eisai diavasmenos k enimeromenos g arketa kairia zitimata mporeis n vgaleis kathe thema eis peras arkei n eisai sigwntrwmenos… ! (edwsa 2i fora panellinies fetos ) K oso n peis eimai pio eksikiwmenh m tin olh idea… Exete alli mia xronia mprosta sas dwste ta ola k n deite pos den einai tipota spoudaio.. K mia apotuxia tin 1i xronia (ou mi genoito) t mono pou tha sas prosferei einai empeiria alla k orimothta g na pate g 2i fora k na skisete… k lew t mono gt dn teleiwnei i zwh sas m tis panellinies.. eiste polloi neoi k exete eukairies..!!!! :))

      • Ο/Η Sophia λέει:

        @Sakis ipokeimeniko ithela na pw..

      • Ο/Η Sophia λέει:

        Signwmh, ipokeimeniko mathima ithela na pw

    • Ο/Η flower λέει:

      Η έκθεση είναι εντελώς υποκειμενικό μάθημα αν και όντως ήταν εύκολο θέμα κυρίως γιατί δεν είχε «παγίδες» στην διατύπωση.Μη λέμε όμως κ ό,τι να ΄ναι η Β1 ήταν αρκετά δύσκολη και η θεωρία ίδια με των προηγούμενων χρόνων.Άλλωστε δε μπορεί να αλλάξει και κατα πάρα πολύ αυτό το κομμάτι της έκθεσης!Γνώμη μου πάντως να παρακαλάτε να πέσουν δύσκολα στην έκθεση…Εμάς που έπεσαν εύκολα τα υπόλοιπα μαθήματα μέχρι στιγμης ήταν τα δυσκολότερα αντικειμενικά της τελευταίας 10ετιας και τα μαθηματικά σε στυλ δεσμών, χωρίς υπερβολές από τηλεόραση κτλ.Στην έκθεση πιστεύω το πιο «δύσκολο» σημείο είναι να αναλύσεις και να καταλάβεις το ζητούμενο.Πέρυσι πολλά παιδιά που δεν έγραψαν δια βιου μάθηση ήταν γιατί δεν κατάλαβαν τα ζητούμενα με αποτέλεσμα να βγουν εκτός θέματος, ενώ δεν είχε κατι δύσκολο.

  6. Ο/Η Nadia λέει:

    To θέμα μπορώ να πω ότι ήταν πανεύκολο. Από τα πλέον sos θέματα. Η γενιά αυτή είναι πλέον βουτηγμένη στην τεχνολογία οπότε με αυτό το θέμα της έκθεσης μπορείς να γράψεις και παραπάνω από 600 λέξεις. Πολύ βατο και καθόλου παγίδες κ.λπ. Καλή επιτυχία στους εξεταζομένους!!!

  7. Ο/Η νενα λέει:

    ειμαι μια υποψηφια !!!αν και δεν εχω δει ακομα τις απαντησεις του υπουργειου πιστευω πως τα πηγα αρκετα καλα !!το θεμα ηταν ευκολο αν αναλογιστει κανεις πως ειναι επικαιρο και οι νεοι εχουν πολλα να πουν !!!

  8. Ο/Η ΜΑΡΙΑ λέει:

    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΥΚΟΛΟ ΘΕΜΑ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΩΣΤΑ!

  9. Ο/Η XEgoX λέει:

    Ως μαθητής Β Λυκείου αν και θα λεγα ότι η ανάπτυξη παραγράφου μου φάνηκε λίγο περίεργη,το κείμενο και οι υπόλοιπες ασκήσεις ήταν απόλυτα κατανοητές καθώς και το θέμα της έκθεσης »υπερβολικά» ξεκάθαρο αν σκεφτούμε κάτι παλιότερα 🙂

    • Ο/Η ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΝΟΣ λέει:

      otan pas trith 8a sou fainetai eukolh:)

    • Ο/Η akis λέει:

      Kapies ap tis askisis aforousan ili tritis ligo diskolo na s fanikan eukoles.
      Oso gia to thema genika, itan eukolo kai pisteuw pws «oloi» egrapsan. To thema lipon den itan pios tha grapsi ala pios oxi..
      Oson afora to erotima domis tis paragrafou, me pia logiki na poun oti iparxi kataklida? Afou DEN iparxi… Edw fisika pezonte simferonta megalwn frontistiriwn tis athinas kai sxesis ipourgiou-frontistiriwn. Esxos.. (egw egrapsa sosto auto to erwtima ala ekana lathos stous tropous anaptiksis :p akoma pio esxos..)

  10. Ο/Η Βαγγέλης λέει:

    Πολύ καλό θέμα και εύκολο, ίσως έπαιξε ρόλο η λειτουργία του ψηφιακού σχολείου! Όλοι σχεδόν οι μαθητές Γ λυκείου έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ και θα φάνηκε σε όλους εύκολο…όμως σημασία έχει πως το χρησιμοποιεί ο καθένας.

  11. Ο/Η eirini λέει:

    poly eukolo thema kamia sxesh me to persino twn panelliniwn…..!!!!!

  12. Ο/Η Vaso λέει:

    Πολύ βατό θέμα. Εξαιρετική η επιλογή του άρθρου του κου Μανδραβέλη. Μακάρι να συνεχιστεί έτσι η περίοδος των εξετάσεων. Καλή επιτυχία στα μαθητούδια μας!!!

  13. Ο/Η aimilia λέει:

    to thema den itan toso eukolo stin anaptixi giati zitouse kati poli sigekrimeno. i anaptixi paragrafou itan kai auti diskoli kai ta sinwnima nomizw pws itan pio diskola se sxesi me proigoumenes xronies.

    • Ο/Η katerina λέει:

      πραγματικα η αναπτυξη παραγραφοθ ηταν καπως..περδεψε πολυ κοσμο γιατι ουσιαστικα ηταν πολλοι οι τροποι αναπτυξης.οσο για τα συνωνυμα ηταν πιο δυσκολα απο τα αντωνυμα..και το πιο δυσκολο απο ολα το κατακερματισμοσ που οι περισσοτεροι το πηραν ωσ ισοπεδωση,καταστροφη και τετοια..παντως γενικα καλο θεμα πολυ επικαιρο που για να πω την αληθεια δεν περιμενα πως θα εβαζαν κατι τοσο χτυπητο..κανενας απο τα φροντιστηρια δεν το ειχε για σοσ παρολο που το ειχαμε δει το θεμα 2 3 φορεσ…να πω την αληθεια ως υποψηφια φοβαμαι μηπως πεσει χαντακωμα στα επομενα και στα μαθηματικα οπως ακουγεται…οτι και να γινει απο την αλλη σκεφτομαι η οτι θα ανεβουν οι βασεισ η οτι θα πεσουν αρα δεν πολυαγχωνομαι…αλπιζω ολα να πανε καλα..

    • Ο/Η ελενη λέει:

      συμφωνω ζητουσε κατι συγκεριμενο υπηρεσιες στη διαδοση της γνωσης οχι γενικα για το ιντερνετ,και οσο για το σχολειο επρεπε να κανουμε απλα μια αναφορα πιστευω γιατι ελεγε καθως και να αναφερθειτε στο σχολειο επισης η αναπτυξης της προτασης με την κοινη εμπειρια δεν ηταν και τοσο ευκολη..

  14. Ο/Η Μάκης λέει:

    Το Θέμα ήταν πολύ εύκολο και πολύ επίκαιρο. Όλοι οι νέοι πλέον ασχολούνται με το internet και για’αυτό και ο πιο αδιάβαστος θα μπορούσε να περάσει τη βάση. Σε σύγκριση με το Θέμα που είχε πέσει σε μένα το 2008 (για όσους δεν θυμούνται αναφορικά με την «ΤΕΧΝΗ») που ήταν τελείως άκυρο, ήταν πολύ καλό θέμα για αρχή! Εύχομαι να γράψατε όλοι καλά και να συνεχίσετε έτσι και στα επόμενα!

  15. Ο/Η Μάκης λέει:

    * παράδωση εννούσα στο θέμα !

  16. Ο/Η MnM λέει:

    gamwwwwwww thn perilhpsh!

  17. Ο/Η μαρια λέει:

    ΤΟ ΘΕΜΑ ΗΤΑΝ ΕΥΚΟΛΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΥΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΗΤΑΝ ΜΕΤΡΙΟ ΕΩΣ ΔΥΣΚΟΛΟ!!ΑΝΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΑΘΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΛΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑ 13 ΤΟ ΠΟΛΥ!!

    • Ο/Η katerina λέει:

      το πιστευω και εγω αυτο που λετε…πανελληνιες ειναι ρε παιδια…δεν μπορουμε να τα ισοπεδωνουμε ολα ουτε ειναι μπατε σκυλοι αλεστε..ειχε τις παγιδες του καθως ηταν παρα πολυ συγκεκριμανο σε οσα ζητουσε.ιγο να ξεφευγες και να εγραφες τα δικα σου ησουν χαμενος.και ειλικρινα μπορουσες ευκολα να παρασυρθεις…

      • Ο/Η ελενη λέει:

        εχεις δικιο το θεμα της εκθεσης ηταν πολυ συγκεριμενο και ανετα μπορεις να ξεφυγεις … και το πολυ κανα 13 για οσους πιστευουν πως εσκισαν..

  18. Ο/Η Κυριακή λέει:

    το ότι το θέμα ήταν οικείο , δεν σημαίνει και ότι ο μέσος μαθητής μπορεί και να το αναπτύξει .Τα αποτελέσματα θα δείξουν , όχι αν ήταν εύκολο αλλά αν οι μαθητές μπορούν να γράψουν .
    Σύμφωνα με τα στατιστικά του Υπουργείου από το 2007 – 1010
    http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=1902
    βαθμολογήθηκε με 0 – 9,9 το 25 – 29 % των υποψηφίων
    10 – 11.9 το 16 – 20% , 12 – 14,9 το 33% , 15 – 17,8 το 17 – 24 % και με 18 – 20 βαθμολόγήθηκε μόνο το 1- 1.65 % .
    Άρα είτε εύκολα είτε δύσκολα τα θέματα , όποιος μπορεί να γράψει , γράφει.

  19. Ο/Η αννα λέει:

    Εδωσα περισυ και πιστευω οτι σε σχεση με την αυτομορφωση ηταν γελοιο! Εμεισ περισυ οταν πηραμε τα θεματα κοιτιομασταν ολοι μεταξυ μασ και αναρωτιομασταν… πολυ βατό θέμα….

    • Ο/Η Βαγγέλης λέει:

      όχι και γελοίο η αυτομόρφωση.. άποψή σου και σεβαστή!! αλλά για τον μέσο μαθητή δεν είναι απλό θέμα, όπως λέει η φίλη πιο πάνω δεν είναι για γέλια οι πανελλαδικές. η έκθεση πάντα κρύβει παγίδες!

  20. Ο/Η elina λέει:

    EUKOLO!!!!! emas perusi mas eixan petsokopsei!!!! den sugrinetai internet kai dia viou ma8hsh…. min trela8oume!!!!!!!

  21. Ο/Η ελινα λέει:

    ειμαι κ εγω απο αυτους που εδωσαν φετος πιστευω οτι ηταν βατο το θεμα και ευκολοτερο απο οτι περιμεναν ολοι ισως αυτο ειναι το λαθος μας περιμενουμε και προετοιμαζομαστε για τα πιο δυσκολα και οταν πεσει κατι προσιτο δεν ξερουμε τι να κανουμε τελος παντων εγω ανεφερα και το ηλεκτρονικο φροντιστηριο του υπουργειου παιδειας που δεν γνωριζουν οι περισσοτεροι ελπιζω να πηγα καλα:)

  22. Ο/Η Xristos λέει:

    Κιεγω υποψηφιος ειμαι, δινω 2η φορα και γενικα η εκθεση δεν ειναι το μαθημα μου….εγω πιστευω οτι καποιος πολυ ευκολα εφευγε εκτος θεματος, διοτι οπως ειπατε μπορουσες να γραψεις πολυ και να ξεφυγεις απο το θεμα του σχολιου και να το πας γενικοτερα… και η περιληψη και η αναπτυξη (η αμεσως επομενη ασκηση ) μου φανηκε δυσκολη εμενα…

  23. Ο/Η Xristos λέει:

    σχολειου*

  24. Ο/Η Γιώτα λέει:

    Είμαι κ εγώ υποψήφια!!Το θέμα ηταν αρκετά εύκολο μπορώ να πω…αν κ η ανάπτυξη της παραγράφου μου φάνηκε λίγο πιο δύσκολη…

  25. Ο/Η dimitris λέει:

    padia eimai 1 likeiou eimai o teleuteos pou tha e3etasi me auto to sistima mporei na mou e3igisete kapoioi pos ginete oti mai xronia diskola mia eukola kai mia tous gamane olous den einai logiki

  26. Ο/Η martzi λέει:

    paidiaaa…h anaptu3h htan duskolh :/
    kata t’alla arketa vato 8ema.!

  27. Ο/Η Αριστεα! λέει:

    Παιδια καλη μας επιτυχια!!!
    Μολις γυρισα….δεν εχω δει ακομα τις απαντησεις!!!Ηταν αρκετα ευκολο θεμα αν εξαιρεσουμε πως στη δομη της παραγραφου δεν υπηρχε κατακλειδα…(εγω εβαλα…γιατι ετσι μου φανηκε)ενας διαβασμενος και ψαγμενος μαθητης εγραψε και τις λεπτομεριες!!!!Απο εκει και περα,το θεμα ηταν καλο..ουσιαστικα παρεπεμπε στο συστημα που προσπαθουν να περασουν στην παιδεια!Α!και στο οτι απο φετος παραδιδονται μαθηματα μεσω διαδικτυου!!!Αυτο συμβαλλει στην μειωση της παραπαιδειας και καλα!!!
    Νομιζω πως ολα ειναι ενταξει!!!!
    Καλη δυναμη και καλο κουραγιο σε ολους…!!!

  28. Ο/Η Σ. λέει:

    αν και μαθητρια της β λυκειου……το θεμα μου φανηκε αρκετα βατο…..και ευκολο….μπορω να πω οτι στα τεστ μας οι ακησεις ειναι πιο δυσκολες…..οπως και να χει καλα αποτελεσματα………..και καλη δυναμη σε εμας για του χρονου……

  29. Ο/Η Μάνος Κομνηνός λέει:

    Δεν μου άρεσε το θέμα,νομίζω ότι είναι και αρκετά δύσκολο,διότι ακριβώς θεωρείται απο ορισμένους εύκολο.Συμπληρωματικά,αν και δεν έχει σημασία, αντιπαθώ τον τρόπο γραφής του Π.Μανδραβέλη,διότι είναι μπερδεμένος και λαίκίζει.

    • Ο/Η αννα λέει:

      αν ειναι αυτος ο λογος μπερδεμενος τραβα διαβασε ορισμενα πανεπιστημιακα θεωρητικα συγγραματα να σου φυγει το κεφαλι! η γραφη του ειναι πολυ ξεκαθαρη και κατανοητη και φυσικα προσεγμενη οπως αρμοζει. χωρις περιττες περιτεχνες εκφρασεις. με νοημα και ουσια. οπως πρεπει δηλαδη. συγγνωμη για το θαρρος, αλλα νομιζω οτι ελαχιστοι αρθρογραφοι – γενικοτερα αναγνωστες ειναι σε θεση να κρινουν τη δουλεια του κυριου Μανδραβελλη καθως εχει μοναδικη γραφη και λογο με προσωπικο στιγμα. το θεμα ηταν οπως επρεπε. κατανοητο, σαφες, και μπορουσε να το γραψει ο διαβασμενος και ο συγκεντρωμενος μαθητης! λογικα πραγματα!

    • Ο/Η Asteris λέει:

      kala an einai auto duskolo pou na diavaseis kai Papanoutso agio eixame pou den epese!!!

  30. Ο/Η Ανθή λέει:

    Είμαι Α’ Λυκείου, αλλά έχω ήδη μπει στα βαθιά της θετικής κατεύθυνσης και η αλήθεια είναι πως είχα αγχωθεί με την έκθεση. Πάλι καλά που αυτή είναι η δομή της! Απλά πράγματα! Μέχρι και εγώ χωρις γνώσεις, ένα 10 θα το έπαιρνα. :Ρ

    Περιμένω να δω και τα θέματα της Φυσικής! Καλή επιτυχία στα παιδιά που γράψανε και τους έτυχε τόσο καλό θέμα!!!

  31. Ο/Η αγγελικη λέει:

    Εγω μολις εγραψα τα συγκεκριμενα θεματα . το κειμενο ηταν ζορικο γ περιληψη κ η αναπτυξη παραγραφου αρκετα ασαφης . η ασκηση μ τα εισαγωγικα ηταν κ αυτη περιεργη και δυσκολευτηκαν πολλα παιδια αλλα ευτυχως επιανε λιγα μορια οποτε μικρο το κακο. κ οσον αφορα τ θεμα της εκθεσης ηταν υπερβολικα απλο και προβλεψιμο κ αυτο πολλες φορες για μας τους μαθητες ειναι παγιδα

    • Ο/Η αννα λέει:

      η χρηση των εισαγωγικων οπως και των αλλων σημειων στιξης καθως και τα λοιπα μορφολογικα στοιχεια του κειμενου ειναι καθαρη θεωρια που τη διδασκεστε σχεδον απο τα πρωτα μαθηματα , αν οχι στο σχολειο, σ ενα φροντιστηριο που σεβεται τον εαυτο του αποκλειεται να μην σας το χαν πει. προσαρμοζατε τη θεωρια στη συγκεκριμενη περιπτωση και αυτο ηταν ολο!! ε, τι πιο ευκολο ζητατε ρε παιδια?? το 1 και 1 θα σας ρωταγαν? οποιος ειχε διαβασει (συνεπως και τη θεωρια) μια χαρα πατουσε στα θεματα!

      • Ο/Η αγγελικη λέει:

        δεν ηταν θεμα διαβασματος η ασκηση με τα εισαγωγικα. πολλοι καλοι μαθητες οπως ειπα την πατησαν . κανενα θεμα δεν εθιγε θεωρια τριτης λυκειου (πειθους και δοκιμιου ) ουτως η αλλως. συμφωνω απολυτα μ την αριστεα παρακατω και εχω ν συμπληρωσω οτι οποιος ειναι εξω απο το χορο πολλα τραγουδια ξερει 😛

  32. Ο/Η Θ.Κ. λέει:

    Ας αποφεύγουμε τον όρο «βατά» ή «εύκολα» θέματα καθώς η εξέταση της έκθεσης έχει ως απώτερο σκοπό την επιχειρηματολογία του μαθητή. Όποιος μπορεί να «πείσει» μπορεί να γράψει και έκθεση!!!
    Νιώθω οτι χάνουμε την ουσία και τον σκοπό της εξέτασης με την πάροδο των χρόνων.

    Καλή εποτυχία στα Νέα Παιδιά!!

  33. Ο/Η ilias λέει:

    Το θέμα μου φαίνεται εύκολο.Παρά το γεγονός οτι τώρα τελειώνω τη Δευτέρα Λυκείου,θα είχα πολλά να γράψω στην έκθεση.Η ανάπτυξη της παραγράφου μετά από σύντομη σκέψη μου φαίνεται ότι είναι διαίρεση(στις γκρίνιες)και παραδείγματα(μετα απο την αναφορά στην κάθε γκρίνια.)Οι υπόλοιπες ασκήσεις ήταν μεν εύκολες,αλλά οπως όλοι γνωρίζουμε βαθμολογούνται αυστηρά….Καλή επιτυχία σε όλους και καλή συνέχεια στα υπόλοιπα μαθήματα!

  34. Ο/Η katerina λέει:

    egw paidia egrapsa auto to 8ema shmera kai m fanhke paneukolo kai oi askhseis mia xara htan…euxomai se olous kala apotelesmata kai na mhn exete anxos ka8olou..

  35. Ο/Η νικος μαρτινος λέει:

    pote min ypotimate tipota oti htan eykolo kai oti oloi mporoi na egrapsan i ekthesi einai ena mathima pou den ksereis pws tha vathmologitheis giati dn ksereis poios tha sto vathmologisei.eimai enas apo aytous pou dwsane simera ayto to mathima pistevw oti ta egrapsa sxetika ola sta plaisia tou swstou alla dn ipotimw tipota giati poly apla pote ayto pou fenete eykolo dn simenei oti einai.einai poly diaforetiko na krineis apo to na to zeis.

    • Ο/Η Βαγγέλης λέει:

      Πιστεύω πως όλοι όσοι απαντούν εδώ έχουν περάσει από αυτό το στάδιο στη ζωή τους. Προσωπικά έχω δώσει 3 φορές παννελήνιες. 1 στη δευτέρα και 2 στην 3η. Κακώς που δεν εξετάζονται τα παιδιά πανελλαδικώς στη δευτέρα γιατί πηγαίνουν απροετοίμαστα στις πανελλαδικές!

      • Ο/Η Βαγγέλης λέει:

        εννοώ βέβαια χωρίς εμπειρία στις εξετάσεις και το άγχος… 🙂

  36. Ο/Η maria λέει:

    Νομίζω οτι η ανάπτυξη της παραγράφου με την κοινότητα, πάλι σχετίζεται με την αυτομόρφωση

  37. Ο/Η linos peristeri λέει:

    nai kala ola auta k eukola omws eine sigouro oti mono auta 8a pesoun?auta ta 3ia?

  38. Ο/Η Αριστεα! λέει:

    Να σας πω κατι?????
    Ηταν δυσκολο τελικα!Ας παισει καποιος που δεν εχει δει τις απαντησεις οπως αυτες απαιτουνται απο το Υπουργειο και ας ερθει να μου πει για ευκολες ασκησεις και βατα θεματα!!!Ναι το θεμα της εκθεσης ευκολο…τα υπολοιπα οχι!!!!Θεωρουμουν πολυ δυνατη στις ασκησεις και οχι τοσο στην αναπτυξη του θεματος…με αποτελεσμα να εχω μια σχεδον τελεια αναπτυξη θεματος και να εχω χασει απο τις ασκησεις!!!!
    Για τον καθενα τα θεματα ειναι διαφορετικα!!!
    Εν πασει περιπτωσει…καλη μας επιτυχια!!!

  39. Ο/Η linos peristeri λέει:

    mporei kaneis na mou pei an isxuei ontos auto na arxisw na diavazw mpas k ta kataferw…eine auta ontos dhladi?

  40. Ο/Η GIWRGOS λέει:

    NAI ESEIS POU T XARAKSTIRIZETAI GELOIO GIA DEITE TN B1 KAI TA SUNWNIMA KAI TA ANTWNIMA ITAN POLI POIO DYSKOLA APO PERYSI.MHN KSEXASW KAI TN ASHSH ME TN DOMH

  41. Ο/Η χαρα λέει:

    παιδια εδωσα και εγω σημερα και πιστευω οπως οι περισσοτεροι οτι η αναπτυξη παραγραφου δεν ηταν και τοσο ευκολη και αρχικα με μπερδεψε αρκετα.η περιληψη δεν ηταν τοσο δυσκολη και οι αλλες ασκησεις ηταν απλες.η εκθεση ειναι στο χερι του καθενος αναλογα πως γραφει.ευχομαι καλη επιτυχια σε ολους μας!!!

  42. Ο/Η linos peristeri λέει:

    egw pigenw se texniko lukeio k grafw ekthesi stis 19 tou mhna 9a pesi auto to keimeno k se mena 3erete parakalw?

  43. Ο/Η ΤΑΝΙΑ λέει:

    parakolou8w tis panellhnies ka8e xrono apo to 2006 opou kai exw apofoithsei. einai apo pio vata 8emata pou 8a mporousan na baloun! kalh synexeia se osous dynoun kai kalh dunamh!

  44. Ο/Η linos peristeri λέει:

    opote den basizomai se auto to keimeno…

    • Ο/Η Βαγγέλης λέει:

      μη βασιστείς αποκλειστικά σε αυτό. μπορεί να έχει σχέση με αυτό το θέμα, στο ΕΠΑΛ έβαλαν για το κινητό. καλή δύναμη!

  45. Ο/Η linos peristeri λέει:

    euxaristw pl

  46. Ο/Η Κατερίνα λέει:

    Έδωσα φέτος για δεύτερη φορά, και πραγματικά την δια βίου μάθηση την βρήκα πολύ πιο ενδιαφέρον θέμα από αυτό. Ναι, έχω να πω πολλά για το ίντερνετ, αλλά όχι πάνω στο πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του σχολείου (πού να βγουν 300 λέξεις από τα «εργασίες στο ίντερνετ» και «ίντερνετ στο μάθημα»;). Δύσκολα θέματα δεν ήταν πράγματι. Αλλά ούτε το κείμενο ήταν καλό. Τον Μανδραβέλη τον εκτιμώ πολύ, αλλά αυτό το άρθρο ούτε συνοχή είχε, ούτε όλα τα σημεία έβγαζαν νόημα (πιθανώς να φταίει η διασκευή.) «Στον κυβερνοχώρο λειτουργεί καθένας σύμφωνα με τις ανάγκες του και τις δυνατότητές του. Αυτό όμως δημιουργεί έναν κατακερματισμό της εμπειρίας που τρομάζει πολλούς. »
    ???
    Κι εγώ αν διάβαζα το κείμενο «εκ του ασφαλούς» θα έλεγα ότι δεν είναι δύσκολο ‘ε, ούτε δύσκολα νοήματα είχε, ούτε δύσκολες λέξεις’, αλλά για να βγάλω μια καλή περίληψη από αυτό το πράγμα παιδεύτηκα πολύ.

    • Ο/Η ΒΙΛΛΥ λέει:

      Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου.Οσο για τα σχόλια που διάβασα απο πολλούς οτι ήταν εύκολο θέμα οφείλονται είτε στο οτι πολλοί είναι έξω απο το χορό, είτε στο ότι έχουν το θάρρος της άγνοιάς τους.Παντως σε οσους έγραψαν καλά αξίζει ένα μεγάλο μπράβο και καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες.

  47. Ο/Η giannis λέει:

    daksi logiko ine osoi dinoun fetos panellinies na pistevoun ot exoun ta pio diskola themata tou kosmou…adikimenika omos an kapoios rotouse ton opoiodipote ti ine aftomorfosi prin tis persines panellinies den tha ipirxe apadisi!to diadiktio itan parapano apo geloia..ekthesi apo tin trtiti gimnasiou itan kiriolektika!

    • Ο/Η Βαγγέλης λέει:

      το θέμα δεν ήταν γενικά το διαδίκτυο.. ήταν πολύ συγκεκριμένο το θέμα και αυτό ήταν παγίδα πιστεύω. και το κείμενο στην αρχή που μιλάει για το διαδίκτυο σου δίνει αρκετές πληροφορίες και κλειδιά για την ανάπτυξη του θέματος που ζητήθηκε! ένα παιδί του γυμνασίου δεν έχει τις γνώσεις για να αναλύσει ένα τέτοιο θέμα… που είναι και σοβαρό! στο ίντερνετ κυκλοφορεί πολλή «σαβούρα» και το παιδί του γυμνασίου πιστεύω πως δεν μπορεί να κρίνει σωστά τις πληροφορίες του διαδικτύου…..

  48. Ο/Η Ευκλείδης λέει:

    Μπορείτε να μου πείτε αν οι παρακάτω απαντησεις στα συνώνυμα ειναι σωστές ?
    ξεχνάς – λησμονάς αντι του λησμονείς
    κατακερματισμός – διαμοίρασμα
    μετατρέπεται – καταστείται
    διασπείρει – μοιράσει
    Και ένα αντώνυμο :
    προσβάσιμος – απομονωμένος
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων…

    • Ο/Η Κυριακή λέει:

      Δεν υπάρχει τύπος » καταστείται» αλλά » καθίσταται» , όμως ούτε και αυτό είναι συνώνυμο του »μετατρέπεται » .
      Επίσης δεν υπάρχει τύπος » διαμοίρασμα» .

    • Ο/Η Maria λέει:

      κατακερματισμός= διασκορπισμός
      μετατρέπεται= μεταβάλλεται
      διασπείρει= σκορπά/ διαχέει
      προσβάσιμος αντ. απρόσιτος
      το λησμονάς είναι σωστό από το λησμονά-ω / λησμονώ.

  49. Ο/Η ΕΥΗ λέει:

    Καλή επθτυχία στα παιδιά και στη μικρή μου αδερφούλα, που σήμερα έδωσε το πρώτο της μάθημα!!!

  50. Ο/Η ΕΥΗ λέει:

    Εύχομαι όλοι να κάνετε τα όνειρά σας πραγματικότητα!!!Τα έχω περάσει προ πολλού και ξέρω τι τραβάτε…Υπομονή, ψυχραιμία και χαλαρά!!!

  51. Ο/Η Ντανιελ λέει:

    Σιγα τη δυσκολη αναπτυξη παραγραφου!…Μονο και με την πρωτη αναγνωση καταλαβαινεις πως αυτη αναπτυσσεται με διαιρεση και παραδειγματα…ελεος ρε παιδια…..οσο για τα συνωνυμα πανευκολα πιστευω…[υποψηφιος]

  52. Ο/Η Κωνσταντινος λέει:

    Με δυσκολεψε λιγο η ασκηση με την παραγραφο που επρεπε να κανουμε(60-80 λεξεις) Τελικα εκει επρεπε να αναφερεις για το διαδικτυο η απλως να αναφερεις γενικα για τις κοινοτητες? Εγω το ξεκινησα γενικα ανεφερα ομως και για το διαδικτυο….

  53. Ο/Η Maria λέει:

    To κείμενο ήταν πολύ μεστό σε σε νοήματα γι’ αυτό και δύσκολη η περίληψη. Ευτυχώς ήταν ευρύ το όριο των λέξεων. Η ανάπτυξη της φράσης δεν είχε κάτι ιδιαίτερο άλλωστε οι 60-80 λέξεις (6-8 σειρές) δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Οι ασκήσεις για όποιον διέθεται καθαρό νου δεν ήτνα δύσκολες. Δεν ξέρω πως «κόλλησα» με την δομή της παραγράφου (όχι 2 τρόποι ανάπτυξης) και πάνε στράφι τα 3 μόρια. Όσο για την έκθεση επικράτησε χαρά κατά την ώρα της παράδοσης των θεμάτων σε όλη την αίθουσα και φυσικά ανακούφιση. Μάλλον θα βαθμολογηθούμε με βάση την λεπτομέρεια λοιπόν αφού όλόι λίγο πολύ έγραψαν. Εγώ ανησυχώ για την υποκειμενικότητα του κάθε βαθμολογητή αφού τίποτα δεν είναι δεδομένο.

  54. Ο/Η ανδρεας λέει:

    umm…kati eida gia katakleida.eixe katakleida h deuterh paragrafos pou zhtage tropo anapty3hs??oxi,e?epishs stn katakermatismo san synonymo evala katarreush?swsto? thanks…

    • Ο/Η Maria λέει:

      κατακερματισμός= κομμάτιασμα/διασκορπισμός όχι κατάρρευση

    • Ο/Η αγγελικη λέει:

      η κατακλειδα απουσιαζε φιλε ανδρεα. επισης στον κατακερματισμο δεν ειναι σωστο γτ επρεπε ν δηλωσεις με το συνωνυμο σου οτι κατι σπαει, χωριζεται σε τμηματα. σωστο ηταν νομιζω η διαλυση, η τμηματοποιηση κλπ

  55. Ο/Η olga λέει:

    paidia eukolo htan to 8ema!mporousan na grapsoun akomi kai autoi pou dn diabasan polu!

  56. Ο/Η kyrios alexandros λέει:

    το θεμα αυτο ειναι πολυ ευκολο.οχι σαν το δικο μας που γραψαμε το 1977

  57. Ο/Η αγγελικη λέει:

    sxetika me to persino thema : to oti ena thema ekthesis ek protis opseos mas fainetai agnosto dn simeni aparaitita oti einai k duskolo k fusika to antistrofo isxuei opws egine fetos kata ti gnomi m. episis to oti oloi oi neoi exoun prosvasi st internet dn tous kathista ikanous n protinoun metra g tin aksiopiisi tou stin ekpaideusi . egw san ipopsifia pistevo oti t themata dn itan eukola opos polloi speudoun n ta xaraktirisoun dioti sas diaveveo oti an krinontan oles sas oi prospatheies apo afta dn th ta pernousate katholou «sto ntoukou». eimai xaroumeni p dn th ksanagrapso ekthesi st zoi m k elpizo n einai to idio xarumeni k oi ipolipoi ipopsifioi 😀

  58. Ο/Η kyrios alexandros λέει:

    τοτε εβαζαν θεματα δυσκολα που εξασκουσαν το μυαλο και τη φαντασια των μαθητων.τωρα τα θεματα αποβλεπουν μοναχα στην εισαγωγη στην τριοβαθμια εκπαιδευση και καθε χρονο τα θεματα σε ολα τα μαθηματα εχουν το ιδιο καλουπι…ντροπη και ονειδος σε αυτους που δεν αγαπησαν και δεν εχουν διπλωμα οδηγησης.αυτο εχω να πω μονο και πλεον μπορω ησυχα να κλεισω τα ματια μου και να αποσυρθω εις γαληνην και ηρεμιαν….

    • Ο/Η αγγελικη λέει:

      ypnon elafron kurie alexandre .. kai min sugrineis ta asugkrita 🙂 alles epoxes ekeines!

    • Ο/Η kyrios alexandros λέει:

      παρολα αυτα καλη επιτυχια στα παιδια που δινουν φετος.ας γραψουν καλα και εγω μετα με 40.000 νοματαιους θα ερθω να σφαξουμε στα σαλονα αρνια για να χαρουμε μαζι την μεγαλη επιτυχια ανα τους αιωνας..αιντε μωρε τα γιδια!!

  59. Ο/Η Sotiria λέει:

    Χαίρομαι που το θεωρείται εύκολο θεμα.ελπίζω και οι βαθμοί σας να είναι αντιπροσωπευτικοι των απόψεων σας.κατα την γνώμη μου υπήρχε ένας βαθμός δυσκολίας και πολλά σημεία θα συζητηθούν για τον τροπο της βαθμολόγησης(όπως αν υπήρχε κατακλείδα-θεωρώ πως δεν υπήρχε-καθώς και γι την παραγωγή λόγου).ήταν άλλο ένα πολιτικά κατευθυνόμενο μάθημα για μένα.στόχος του η προπαγάνδα και η ετεροκατευθυνση των μελλοντικών ψηφοφόρων.επίσης στην έκθεση ήταν πολύ εύκολο να παρασυρθεις.οι καλοί βαθμοί θα συνεχίσουν να είναι λόγοι όπως κάθε χρόνο.οι μικρότεροι δεν θα έπρεπε να κρίνετε τόσο βίαια και οι μεγαλύτεροι θα έπρεπε να συναισθανοσασταν το άγχος και ην αγωνία μας.καλή συνέχεια!:)

  60. Ο/Η kyrios alexandros λέει:

    σοτιρια εχεις δικιο.για ολα φταει το πασοκ.συμφωνω μαζι σου

    • Ο/Η Sotiria λέει:

      Κάθε κυβέρνηση φέρει ευθύνη.δεν Κανω πολιτικό λόγο.απλά θεωρώ πως στόχος ήταν η προβολή του μελλοντικού εκπαιδευτικού.οι νέοι δεν κοιμόμαστε.κάθε κυβέρνηση το ίδιο θα έπραττε.τα κόμματα είναι πολύ μακριά από αυτό και δεν με απασχολούν καθόλου.εμένα με ενδιαφέρει να βαθμολογηθουν αντικειμενικά όσα έγραψα χωρίς τις ιδεολογίες καθενως…..

      • Ο/Η Sotiria λέει:

        Από το 77 μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά.άλλες δυσκολίες οι δικές μας άλλες τότε.

  61. Ο/Η kostas papadopoulos λέει:

    entaxi re mages siga to 8ema naoume sto xalaro egrafa 17! alania tis deyteras kali epitixia se mas tou xronou. vamos 3

  62. Ο/Η Arthouros λέει:

    Παιδιά άποψη μου είναι πως οι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου δεν ήταν 2 συγκεκριμένοι (εφόσον έλεγε να γράψουμε 2 από τούς τρόπους ανάπτυξης της 2ησ παραγράφου) .. εγώ για παράδειγμα έβαλα σύγκριση και αντίθεση και το τεκμηρίωσα κιόλας, τώρα το πως θα αξιολογηθεί δε ξέρω.

  63. Ο/Η kyrios alexandros λέει:

    το πασοκ φταει για ολα.γαμω τον παπανδρεου και τον ολυμπιακο…

  64. Ο/Η neeeerrrreeee λέει:

    gelioi iste oloi ecis pu to 8ewrite gelio vlakes!!!ta blepete ta 8emata ape3w xwris agxos me thn politelia tu xronu ke nomizete oti ine idio me to na grafis ekini thn stigmh …yparxi ke ligo agxos ke mia piesh tu xronu an sas leei kati auto…magkes tsutsunia

  65. Ο/Η elena λέει:

    edosa perysi panellinies k mporo na po oti fetos itan pio eykola!!mono i paragrafos tha elega oti itan ligo dyskoli,ta ypoloipa omos itan arketa eykola xoris idiaiteres dyskolies!!k pisteyo pos to thema ayto itan poli pio endiaferon apo tin aytomorfosi pou mas evalan emas perysi..makari na mas to eixan valei emas ayto perysi!!

  66. Ο/Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ λέει:

    Να Σας Πω Την Αληθεια Επειδη Και Εγω Εδωσα Σημερα,εκανα ορισμενα πραγματα π θα ηθελα μια απαντηση.αρχικα απλα ανεφερα μεθοδους αναπτυξης και δεν ειπα που και γιατι γτ νομιζα οτι απλα ηθελε να τους κατονομασω.επειτα εβαλα σε ξεχνας τη λεξη αγνοεις και στο λογικο τη λεξη τρελο και τελος σε εισαγωγικα το 2ο το εβαλα ειρωνια.πια ειναι σωστα και ποια λαθος? με προσοχη μην παθω και τπτ γιατι θελω χρηματοοικονομικο και ισως λιποθυμισω απο απαντησεις σας

  67. Ο/Η sofffia λέει:

    Εγώ πάντως πρεπει να εκανα λαθος σε εναν τροπο αναπτυξης.Γιατι σκεφτηκα οτι φαινεται για διαιρεση αλλα ουσιαστικα δεν διαιρει την εννοια «γκρινια» απλα αναπτυσει καποιεσ αποψεις και μετα τις δικες του κανοντας συγκριση-αντιθεση.Αφου λεει πχ για τα παιδακια στην Αφρικη και επειτα λεει ναι λογικο επιχειρημα,ομωσ.. κτλ.Δεν ξερω..εχω ακουσει παρα πολλες αποψεις απο χθεσ.

  68. Ο/Η nellh λέει:

    ego ebala to site toy ypourgeiou gia na lyneis apories kai ta sxetika san tropo aksiopoihshs tou internet sto sxoleio alla dn iksera oti idi iparxei….ebala kai kala oti 8a mporouse na dimiourgi8i ena site kai na symbalei kai to ypourgeio paideias…8a moy to piasoun lauos lete?

  69. Ο/Η Νικη λέει:

    Τα θέματα της ἐκθεσης ήταν γελοία..Έγραφε άνετα ο καθένας!!!Έλεος…Μόνο οι δέσμες αξιολογούσαν σωστά τους μαθητές και περνούσαν όσοι άξιζαν..Κράτος που υποβαθμίζει τα πανεπιστήμια και την εκπαίδευση γενικότερα είναι άξιο της μοίρας του

  70. Ο/Η eleni1993 λέει:

    γελοιο… πανευκολο…. και αλλα σχετικα…. τωρα πως εγινε και το 80% εγραψε κατω απο τη βαση……. δε ξερω… μην ειστε τοσο σιγουροι για ολα….δε ξερετε ποτε σε ποιο μ****α βαθμολογητη μπορει να πεσετε….

  71. Ο/Η ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΚΟΥΛΙΑΣ-ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ λέει:

    ΕΔΩΣΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΦΕΤΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ.ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΙΧΕ ΠΟΛΥ ΠΥΚΝΑ ΝΟΗΜΑΤΑ,Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΙΕΣ,ΠΑΓΙΔΑ ΕΠΙΣΗΣ ΕΚΡΥΒΕ ΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΜΕ ΤΗ ΔΟΜΗ,Η ΛΕΞΗ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΤΑΝ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟ Α’ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΟΔΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΗΘΕΛΕ ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΓΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑΣΜΟΥΣ.ΟΠΟΙΟΣ ΕΝΤΟΠΙΖΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΨΥΧΡΑΙΜΟΣ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΑΝ ΟΧΙ ΑΡΙΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.

  72. Ο/Η giwrgos λέει:

    paidia paw 8h gumnasiou kai enta3h ti na pw osoi den egrapsan einai polu vlaxoi…..
    milame re ante..

  73. Ο/Η Μεγαλέφαντος λέει:

    Giwrgos kala pou eiste kai eseis oi mh vlaxoi pou pate ogdoh gymnasiou oxi tipota allo..

Αφήστε απάντηση στον/στην Sotiria Ακύρωση απάντησης